BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, August 25, 2010

Getaran~~~~

Hei...da malam..
lebih baik tido...
tak nak..hukkk..
mengarut mende ntah..
Eh, bila ada seseorang suka kat kamu, tapi kamu tak mahu kat dia, apa kamu buat..
perlu ke kamu berterus terang.. berterus terang macam mana?
"aku tak nak kau"
nanti kompem dia akan tanya sebab apa? bukan setakat tanya mungkin paksa..
perlu ke kita kecikkan hati orang tu..
macam mana pulak kalau kita cari alasan yang "macam2" supaya dia tak kecik hati.. ye, cuma nak jaga hati dia, just hargai perasaan dia kat kita..
ei sakit hati tau tak kita punya gler bayang kat orang tu, tapi kena tolak mentah2, kena perlekeh lagi..
ada pulak orang cakap, terus terang jer, lebih baik dia kecewa sekarang, daripada dia menderita kemudian hari..

Jangan nafikan, ada jugak sesetengah yang tak mudah putus asa..
orang dah ada pakwe atau makwe pun masih sudi untuk mengacau..kadang2 serius ok !

ok2,  semua di atas tak ada kena ngena dengan tuan punya blog, nanti orang ingat bajet HOT pulak..hahah..
semuanya berdasarkan pengalaman kawan2.. al-maklum lah, bekas PRS sekolah la katakan..hua3

contoh situasi :
jejaka X : kenapa awak tak suka kat saya?
gadis Y : takdelah, saya dah ada bf..
jejaka X : dulu masa awak takde bf sama gak..
gadis Y : dulu tak sedia, sekarang  jumpa dia, tertarik tengok ciri2 keislaman yang dia ada..
jejaka X : dia bf awak, memang la awak cakap dia baik..
gadis Y : semua orang pun tau dia macam mana, cuba lah tanya orang lain..
jejaka X : nobody perfect, pandangan di mata perempuan berbaza ngan pandangan mata lelaki..(????)
gadis Y : apa yang teruk sangat awak nampak kat dia?
jejaka X :tak nak lah cakap keburukan orang (ape ke bnde bukan tadi ko yang iye2)
gadis Y : alah cakap jelah mana tau saya benci dia pastu terus terima awak, awak kan hot..
jejaka X : saya tak pernah pun cakap macam tu..agak2 ler..
gadis Y : ok, cakap ah sekarang..
jejaka Y : tak nak..


Ok, ini memang benar2 terjadi ok , si jejaka itu dah setahun lebih tiap2 hari mesej si pompuan tu, walaupun tak berbalas langsung.. mungkin ada jugak sesekali balas setelah di umpan dengan something yang meyakitkan hati.. sekali lagi, gadis Y di atas bukan saya..huhuhu  ^_^

setiap orang mesti ada wat salah tanpa di sedari kan..
apa pendapat korang???? (nak tau sangat)






p/s : cik ena, kite selalu sebut bongek, tau tak bongek tu nama daerah/kampung kat negeri 9..

2 comments:

sizuka[Izzati] said...

erk.annoyingnya lelaki mcm tuh.

Faiz said...

ermmm....mybe dlm fkrn dia tu..baru bf belum suami..hehe...takpun dia nk berusaha dulu..hehe..pendapat je..
p/s:thanks komen kt blog..setiap komen anda dihargai..=)
**HIT MY LATEST UPDATE HERE**