BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, July 21, 2010

Anda penggemar kopi?




 
Kopi apa yang anda suka? heheh..
pernah tak korang dengar kopi luwak ? bukan kopi wak lu ok.
tak pernah dengar? sila gugel sekarang..keh2 =p

korang memang kan, pernah dengar pun nescafe, starbucks, kapal api,kopi janda? hahah..ok2
kita cakap pasal kopi luwak(civet coffee), kopi ni adalah biji kopi yang diperoleh daripada kotoran(tahi) luwak (sejenis musang atau kucing) nampak macam najis kan, tapi diorang cakap bukan najis sebab tak bercampur dengan najis...maknanya, biji kopi tu masih sebijik2 lepas  di buang bukan hancur la...paham x? paham x?


 nak bela tak? nanti suh dia tolong telan buah2 kat umah, cakap kat dia telan jer, jangan makan..haip!




Buah kopi yang di makan luwak, diproses melalui proses pencernaan dan dikeluarkan melalui kotoran yang berupa gumpalan biji kopi yang bercampur lendir memanjang.Kotoran tersebut diambil biji kopinya dan dibersihkan dengan membuang lapisan kulit luar.


                                 ini kotoran yang telah berusia 5 jam.



Bukan kita sahaja yang menggemari kopi, bahkan haiwan juga geram dengan bau harum biji kopi, tak dapat buat air telan pun jadilah..ahakss..

Tahukah anda, kopi luwak ini harganya jauh lebih mahal dari kopi2 lain...
Untuk membezakan rasa kopi luwak dengan kopi biasa, ialah dengan cara rasa dan bandingkan..

dengan ini saya sertakan tester, sila rasa ~









Cepat g kedai sementara masih ada.oh lupa nak bagitahu, kopi ni glamors kat indonesia . .
nyum2 ^_^

9 comments:

shah kyubi said...

aduh..angak slera gue mmbce nye..huhu=b

Onelove...Jambu merah warna said...

sedap...rasa pahit2 kt tekak..+ masam2 sikit...

shah kyubi said...

mcm pnh cube je..haha
eee...ngak mau!

Mama JnJ said...

euww..

minat ngan kopi
kak minum guara ngan habatussauda jerlah..kalu camtu..
tak pernah minum..yg luwaks ni..

Mama JnJ said...

aa..camana wanie buat love bergerak tepi tu...hehe..tutorial sikit (sungguh ni)

LiFe KaMi said...

pergh tak selara den nk minumnya..

Onelove...Jambu merah warna said...

nanti beli kopi tngok2 ada tulis kopi luwak x..hu2

cik arnab said...

eeee.. kopi luwak ni jer kan yg cam ni..kopi lain xder masalah kan?hihi

Onelove...Jambu merah warna said...

i'allah selamat..pastikan tak rasa masam2..hihihi