BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, July 23, 2010

mari memotong!

yeah! Jumaat sudah tiba...
suka hari Jumaat =)
sungguh tenang . . .

Jom belajar cara memotong kuku ~
ala..budak kecik pun tau cara potong kuku kan..ngeeee~

cara potong kuku yang betul yer kawan2...
mari kita tengok gambar rajah 1.

                      RAJAH 1

alamak ingat nak cari gmbar tangan je kat pakcik gugel, tapi jumpa yang ni pulak...takpe rezeki2..
ok yer kanak2, dimulakan dengan memotong jari kuku jari telunjuk tangan kanan yer..
 Ikut turutan macam dalam gambar rajah..diakhiri dengan ibu jari tangan kanan... ustaz saya cakap pemimpin kena utamakan anak2 buah dulu, barulah diri sendiri... C! C! bakal pemimpin sila belajar dari saya =p keh2
ok sekian yer kanak2...

eh2..nanti dulu sila lihat rajah 2.




                                RAJAH 2

Rajah 2 menunjukkan cara memotong kuku jari kaki ok...perhatikan nombor2 yang terdapat dalam gambar rajah.Agak berbeza yer dari gambar rajah 1..sila cari perbezaan dan nyatakan =p


tips memotong kuku biawak di sini yer.

dulu masa kecik2 arwah nenek selalu ajar gosok kuku dengan belimbing.bukan belimbimg yang besar enak dimakan tu, tapi belimbing yang masam2 tu...tau x? tau x? sila gugel.

ok, boleh tutup buku teks..
sekian.

8 comments:

shah kyubi said...

tau3..kt umh sy ade pkok blimbing 2..hehe=b
tq kongsi sunnah nabi..=)

conteng conteng said...

terima kasih untuk info. sangat menarik. tapi dah terpotong kuku dah pun tadi..huhu.

Onelove...Jambu merah warna said...

shah kyuby : blmbing tu masam2 kan.. buah katak puru ada x =)

conteng2 : hihi.. tak pe..cuba lagi minggu depan ^_^ duk overC d maafkan lah =p

cik arnab said...

hehe.. selalu cik arnab tunggu ari jumaat nk potong kuku, tp lau dah xtahn pnjg sgt kuku, ari khamis dah potong.. erm.. belimbing masam? pe rahsia nyer??

conteng conteng said...

saya dah lama balik malaysia =)

conteng conteng said...

saya dah lama balik malaysia =)

Onelove...Jambu merah warna said...

rhsia buah belimbing tu boleh bersihkan kuku n kaki, pastu nanti kuku tak mudah patah..hehe

mizzura said...

ooo.than for info..kita belasah je selalu..teruk..