BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, July 20, 2010

Sifat kemanusiaan anda~

salam semua...
sekarang banyak jugak kempen2 pasal masalah sosial ni kan..
tapi kebanyakan kempen dalam rancangan2 yang berkualiti lagi bagus,contohnya Halaqah..
ada cerita pasal pembuangan bayi, yang berleluasa...
agak2 si pembuang bayi ni tengok tak rancangan tu yerk...

emo betul malam ni sampai nak post berkali2..huh
orang cakap manusia yang buang anak, bunuh anak ni binatang.. binatang penah buang anak tak ek? macam tak pernah nampak lak..lau diorang ni bukan manusia, bukan binatang tapi ape YA?













tak pyah letak banyak la eh..macam tak sanggup lak nak tengok...
apa anda rasa bila tengok gambar di atas? sedih, kecewa, marah, pilu, risau, geram, bengang?
apa pula perasaan jika anda jadi bayi ini...
apa pula perasaan si pembuang???  diorang suka ye kena keji setiap hari..wow!
apa masalah? apa punca? apa penyelesaian? siapa yang perlu bertindak?
adakah kita perlu bersabar?
. . .

4 comments:

Uruchimaru @ kf said...

ssh nk kata..cik wanie..!

shah kyubi said...

hudud perlu dilaksanakan..
hukum Allah yg TERBAIK!

モハマヅ ブッカリ said...

manusia mmg kejam..!!!
sedangkan binatang yg xder akal fikiran bole sayang anak2 dia..

apatah lagi manusia yg ader akal fikran....
huuuuuuuuuuu...

Onelove...Jambu merah warna said...

hhuuuu.. sedih! semoga manusia2 insaf..sama2 kita berdoa..