BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, September 28, 2010

Serius T_T

"Cuba kau fikir, kita ni kawan dari kecil. Aku ingat lagi, rumah kau tu, is my second house. Tapi, mengapalah kau tak pernah ceritakan pada aku tentang Islam? Mengapa aku kena pergi ke US baru aku dapat belajar tentang Islam? Mengapa bukan di Malaysia , negara Islam ni? Dan mengapa aku di Islam kan oleh seorang bekas paderi kristian?"

"Kalau betullah kau kawan baik aku, Kenapa kau cuma nak baik dengan aku di dunia saja? kau suka tengok kawan baik kau ni diseksa didalam api neraka?"

"Kau tahu, kalaulah aku ni tak sempat masuk islam hingga aku mati. Aku akan dakwa semua orang melayu Islam dalam kampung kita ni sebab tak sampaikan dakwah dan risalah Islam pada aku, keluarga aku dan non muslim yang lain."

"Kau sedar tak, kau dah diberikan nikmat besar oleh Allah denagn melahirkan kau didalam keluarga Islam. tapi, nikmat itu bukan untuk kau nikmati seorang diri, atau untuk keluarga kau sendiri, kau dilahirkan dalam Islam adalah kerana ditugaskan untuk sampaikan Islam pada orang-orang yang dilahirkan dalam keluarga bukan Islam macam aku."




OK, ini hanya sebahagian... baca yang penuh kat sini



sedarkah kamu? cubalah untuk berdakwah..cubalah.. kasihan kat kawan2 kita.. takut jugak kalau diorang tuntut kat akhirat nanti... sekurang2nya berdoalah agar mereka semua di beri hidayah.. berhenti mementingkan diri sendiri sahaja T_T 











2 comments:

shah kyubi said...

nice entry..give me awareness..
tq=)

na said...

boleh pulak main dakwa gitu...takut lah pulak...